چگونه از بین انواع رنگ چوب برای مبل، بهترین آن را انتخاب کنیم؟

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین اجزای دکوراسیون هر خانه‌ای، مبلمان است، از همین رو در انتخاب مبلمان باید به رنگ و جنس پارچه توجه ویژه‌ای شود تا جلوه و زیبایی محیط به چشم آید.

حال از آنجایی که انواع رنگ چوب برای مبل بسیار زیاد است، باید اصول و نکات انتخاب رنگ مناسب را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته سلیقه مشتری در انتخاب انواع رنگ چوب برای مبل حرف اول را میزند، اما برای یک انتخاب درست لازم است که فرد اطلاعات کاملی از بابت رنگ‌ها داشته باشد.

استفاده از پوشش براق یا مات بر روی چوب

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ چوب مبل، همان رنگ اصلی چوب است. گاهی اوقات ایجاد یک لایه شفاف یا مات که بر اساس سلیقه مشتری تعیین می‌شود، می‌تواند زیبایی خاصی به مبلمان شما ببخشد.

برای مثال یکی از رنگ‌هایی که می‌توان با استفاده از آن چوب مبل را براق کرد، استفاده از رنگ جلا است. حال اگر شما تصمیم دارید چوب مبل را مات کنید، می‌توانید از رنگ‌های نیم پلی استر کمک بگیرید.

پیشنهاد محصول: رنگ چوب مبلمان

استفاده از رنگ‌های یک یا چند جزئی

گاهی اوقات به دنبال رنگی می‌گردیم که پس از استفاده به سرعت خشک شود. این موضوع از آنجایی که باعث می‌شود گرد و غبار بر روی رنگ ننشیند، اهمیت دارد. حال اگر شما نیز به دنبال چنین رنگی هستید، باید از رنگ‌های دو یا چند جزئی استفاده کنید؛ اما اگر تنها به دنبال کیفیت بالای رنگ هستید و مشکلی از لحاظ زمان خشک شدن رنگ ندارید، می‌توانید رنگ‌های تک جزئی را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های چند جزئی به دلیل اینکه ترکیبی از چند رنگ هستند، باعث تیره شدن رنگ چوب می‌شوند یا گاهی اوقات پس از خشک شدن متوجه می‌شوید که با رنگ انتخابی شما تفاوت دارند.

از جمله رنگ‌های تک جزئی می‌توان به مواردی چون کیلر، جلا و رزین‌ها اشاره کرد. از طرفی رنگ‌های پلی اورتان دو جزئی و رنگ‌های پلی استر سه جزئی هستند. شما می‌توانید با دانستن چنین نکاتی مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

رنگ چوب کیلر برای مبل

کیلر یکی از محبوب‌ترین انواع رنگ چوب برای مبلمان است که همانند جلا به چوب شفافیت می‌بخشد. این رنگ در برابر آب مقاوم است و باعث حفاظت از آن در برابر رطوبت می‌شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که این رنگ در برابر تابش مقاوم نیست و اگر مبلمان خود را پس از رنگ‌آمیزی در تابش نور خورشید قرار دهید، دچار مشکل و آسیب می‌شود.

رنگ چوب نیم پلی استر برای مبل

یکی از رنگ‌هایی که هم خاصیت براق بودن و هم خاصیت مات بودن دارد، رنگ چوب نیم پلی استر است. از طرفی در اکثر مواقع از رنگ نیم پلی استر به صورت لایه‌ای بر روی کیلر استفاده می‌کنند که این کار باعث بالا رفتن مقاومت چوب مبل شما می‌شود. به‌طورکلی مقاومت این رنگ بالا است و طول عمر بیشتری دارد. حال اگر شما تصمیم دارید چوب مبل تیره باشد، باید از خشک کننده بیشتری استفاده کنید.

رنگ چوب پلی استر برای مبل

رنگ چوب پلی استر برای مبل

پلی استر از دیگر انواع رنگ چوب برای مبل است که خصوصیاتی شبیه به رنگ نیم پلی استر دارد، اما از لحاظ سرعت خشک شدن، با یکدیگر تفاوت دارند و این پلی استر است که در مدت زمان کوتاهی بر روی چوب خشک و سفت می‌شود.

رنگ چوب اپوکسی برای مبل

اپوکسی یکی از مقاوم‌ترین رنگ‌ها برای صنعت چوب است، به‌طوری که مقاومت آن از پلی استر نیز بیشتر در نظر گرفته شده. شما برای استفاده از این رنگ، باید آن را با استفاده از تینر فوری ترکیب کنید تا حالت رقیق پیدا کند.

استفاده از این رنگ به‌طور معمول باعث شفافیت رنگ چوب می‌شود. البته موضوعی در رابطه با این رنگ وجود دارد و آن مدت زمان لازم برای خشک شدن است که باید گفت به مدت زمان به نسبت زیادی نیاز دارد. به‌طوری که لایه رویی آن بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت و لایه زیر آن بین ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد تا کامل خشک شود.

چرا آشنایی با انواع رنگ چوب مبل اهمیت دارد؟

همان‌طور که میدانید، مد روزبه‌روز تغییر پیدا می‌کند و این موضوع باعث شده که سلیقه مشتری‌ها نیز با تغییر همراه باشد. از همین رو بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که تغییری در مبلمان خود به وجود آورند که تغییر رنگ چوب یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تغییر است.

حال اگر شما با انواع رنگ چوب برای مبل آشنا نباشد، نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله به بررسی چنین موضوعی پرداختیم تا شما از تمام نکات لازم مطلع شوید و انتخاب درستی داشته باشید.

۲ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز
© کپی رایت 1402 ؛ تمامی حقوق وب سایت نزد درودگر محفوظ می‌باشد. | طراحی سایت و سئو سایت توسط شرکت سئو البرز انجام شده است

تماس با ما