رنگ چوب فندقی آموزش و خرید

رنگ چوب فندقی

روش تهیه رنگ چوب فندقی چگونه است؟ برای ایجاد هم‌رنگی فندقی نیازمند چه رنگ‌هایی هستیم؟ نسبت ترکیب رنگ‌ها باید چقدر باشد؟ شما چه راهکارهایی را برای رسیدن به نتیجه بهتر سراغ دارید؟ در ادامه به ارائه اطلاعات کامل در این زمینه می‌پردازیم و راهنمای مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه رنگ چوب فندقی

طرز تهیه رنگ چوب فندقی

رنگ چوب فندقی به دلیل محبوبیت بالایی که دارد توانسته در اولویت بالای خریداران وسایل چوبی قرار بگیرد. رنگ فندقی همان رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است. برای ساخت این رنگ، از ترکیب استفاده می‌کنیم:

  • رنگ زرد گل ماش فوری
  • اخرایی فوری
  • مشکی فوری
شماره تماس فروشگاه درودگر

شماره تماس فروشگاه درودگر

بی‌توجهی به همرنگی چوب می‌تواند زیبایی رنگ را از بین ببرد. شما می‌توانید با همرنگی چوب به‌راحتی آستری صاف از چوب به دست آورید. در این صورت رنگ به کار رفته به خوبی جذب شده و ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

پیشنهاد مشاهده: رنگ چوب چیست

خرید رنگ چوب فندقی

برای خرید رنگ چوب فندقی روشن و تیره از طریق شماره تماس های زیر با فروشگاه درودگر در ارتباط باشید، برای مشاوره  و ثبت سفارش کارشناسان درودگر از این طریق در خدمت شما عزیران هستند.

شماره ثابت : ۰۲۶۳۴۷۰۳۰۷۰
همراه، واتساپ، تلگرام و روبیکا  : ۰۹۱۲۹۳۵۴۰۰۱

برای ساخت همرنگی فندقی چوب نیز توجه به ترکیب رنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ترکیب رنگ‌ها می‌تواند رنگ نهایی ایجاد شده را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای تحت کنترل قرار دهد. تصور نکنید در تهیه رنگ فندقی با یک‌بار مخلوط کردن رنگ‌ها بتوانید به رنگ دلخواه را دست آورید. با آزمون و خطا در این روش به مراتب نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

تهیه رنگ چوب فندقی

تهیه رنگ چوب فندقی

تهیه رنگ چوب فندقی

تهیه رنگ چوب فندقی به این صورت است که ابتدا مقدار مشخصی از رنگ‌های یاد شده را تهیه و سپس به محلول رقیق شده کیلر مقداری رنگ اخرایی فوری اضافه کنید و محصول را هم بزنید. محلول را تا زمانی هم بزنید که رنگ آن اخرایی شود.

در مرحله بعد می‌توانید زرد گل ماش را به آن اضافه کنید. با اضافه کردن این رنگ مقداری از قرمزی محلول کاسته می‌شود. به اندازه‌ای از زرد گل ماش به محصول اضافه کنید که رنگ آن مایل به نارنجی باشد.

حال محلول را به خوبی هم بزنید. بعد از این فرایند مقداری رنگ مشکی به آن اضافه کنید تا رنگ ایجاد شده قهوه‌ای مایل باشد. حتما رنگ مشکی را به‌صورت قطره قطره اضافه کنید، زیرا تغییر رنگ ناگهانی می‌تواند همه زحمات شما را بر باد دهد. در ساخت رنگ چوب فندقی تاکید می‌شود که رنگ مشکی را کم کم اضافه کنید.

برای آزمون رنگ نیز می‌توانید یک قطره از محصول را بر روی ناخن خود بچکانید. در این صورت رنگ در اثر باز شدن خود را نشان می‌دهد؛ بعد بلافاصله دست خود را با حلال‌های مناسب رنگ و آب بشویید.

پیشنهاد محصول:روغن میز و مبلمان

رنگ چوب فندقی

رنگ چوب فندقی

باید و نبایدهایی درباره تهیه رنگ چوب فندقی

در ساخت رنگ چوب فندقی، انتخاب رنگ‌های باکیفیت می‌تواند کیفیت رنگ به‌دست آمده را افزایش دهد. از سوی دیگر پیشنهاد ما آن است که در ابتدا همه رنگ‌ها را با هم ادغام نکنید.

هر گونه اشتباه در تهیه رنگ دلخواه می‌تواند هزینه بیشتری بر روی دستتان بگذارد. اگر برای اولین‌بار قصد تهیه رنگ چوب فندقی را دارید، حتما مقداری از رنگ‌ها را به عنوان نمونه برداشته و اقدامات لازم را انجام دهید. اگر از نتیجه نهایی راضی باشید، می‌توانید با اطمینان بیش‌تر حجم زیادی از رنگ‌ها را با هم مخلوط کنید.

فراموش نکنید؛ قرار نیست با یک بار بتوانید به طور مطلوب به ترکیب رنگ مناسب برسید. سعی کنید نسبت‌های مشخص از رنگ‌ها را با هم ادغام کنید. در این صورت با افزایش مقدار رنگ می‌توانید میزان نسبت‌ها را نیز به همان اندازه افزایش دهید. برای ساخت رنگ فندق چوب تاکید می‌شود که رنگ مشکی را حتما در مرحله پایانی به محلول اضافه کنید.

رنگ چوب فندقی

رنگ چوب فندقی چه نوع رنگی است؟

از رنگ های محبوب و پرطرفدار امروزی است که افراد زیادی برای رنگ کاری وسایل چوبی خود خواهان خریداری این رنگ هستند. رنگ فندقی رنگ قهوه ای مایل به قرمزی است که به دو دسته فندقی روشن و فندقی تیره تقسیم می شود. از این رنگ برای مکان ها و جنس های مختلفی استفاده می شود که دارای کاربرد ها و عملکرد های متفاوتی از یکدیگرند. انتخاب هر رنگ بر حسب سلیقه شخصی، نوع کاربرد، شرایط محیطی، میزان سایش و غیره صورت می گیرد. رنگ فندقی از ترکیب گل ماش فوری، اخرایی فوری و مشکی فوری حاصل می شود، از رنگ های گرم و ملایم است و برای هر نوع فضایی مناسب استفاده می باشد.

انواع رنگ چوب های فندقی را نام ببرید؟

رنگ چوب پایه آب مین وکس که بر پایه آب است و برای مکان های داخلی و خارجی ساختمان مناسب بوده و برای ترمووود ها، روکش های چوبی و غیره به کار رفته و برای محافظت از آن ها در برابر عوامل مخربی محیطی گزینه مناسبی است. رنگ چوب گیاهی درودگر که محصولی طبیعی است و مانع از هوا زدگی چوب می شود، با برقراری پیوند مولکولی قوی با بافت چوب، مانع  از پوسته پوسته و تبله کردن چوب می شود و به راحتی قابل اجرا می باشد. روغن کرال که دارای قیمت مناسبی است،  برای چوب های موجود در فضای داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود، بر روی چوب پوشش دهی بی نظیری ایجاد می کند و در مقابل عوامل محیطی مخرب از چوب محافظت می کند، برای افزایش درخشندگی و محافظت از رنگ های پایه آب مناسب است.

اصول ساخت رنگ چوب فندقی چیست؟

برای ترکیب این رنگ از رنگ های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید تا سطح با کیفیتی حاصل شود، تمامی رنگ را در میزان و مقیاس مشخصی با هم ترکیب کنید تا رنگی به اشتباه بیشتر اضافه نگردد و ترکیب رنگ خراب نشود، در ابتدا با مقادیر کمی از رنگ های نمونه، رنگی را درست کنید و در صورت داشتن رضایت همه رنگ ها را با هم مخلوط کنید، برای ساخت رنگ حوصله کافی به خرج دهد و تمرین زیادی کنید، از رنگ مشکی در مرحله آخر و به صورت قطره ای استفاده کنید.

رنگ چوب فندقی برای چه مصارفی مناسب است؟

برای کف پوش های چوبی، مبلمان، آلاچیق ها، پرگولا ها، دیوار ها، درب و پنجره های جوبی، سونا و جکوزی، گلدان ها و تمامی سطوح چوبی موجود در فضای داخلی و خارجی مناسب استفاده است. رنگ فندقی بر روی چوب لایه صخیم و مقاومی را ایجاد می کند و در برابر عوامل مخرب محیطی از چوب محافظت می کند، این رنگ دارای خواص ضد آب، ضد خش، ضد پوسته پوسته و ضد یو وی و ضد قارچ است، به همین خاطر برای فصای بیرونی ساختمان هم به کار می رود.

۸ پاسخ
  1. غلام رضا حیدریان
    غلام رضا حیدریان گفته:

    خیلی ممنونم که بسیار واضح اموزش میدید البته این فندوقی است و خواهشا لطف کنید اقسام دیگه رنگها را نیز با ترکیب اش بنویسید و بگذارید ممنون میشم

    پاسخ
  2. علی احمدی
    علی احمدی گفته:

    با سلام مجدد روی چوب سفید برای استر فندقی از چه رنگی استفاده کنیم؟با تینر روغنی بهتره رنگ استر درست کنیم یا بنزین؟ممنون میشم راهنمایی کنید .یکی میگه شاپان قهوه ای با بنزین ..یکی میگه رنگ روغنی نارنجی بارنگ روغنی مشکی ..استر درست‌کن …گفتم از شما استاد هم یه نظر بگیرم ممنون میشم از راهنماییتون🙏🙏🙏❤️

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴.۴/۵ - (۱۹ امتیاز)
© کپی رایت 1402 ؛ تمامی حقوق وب سایت نزد درودگر محفوظ می‌باشد. | طراحی سایت و سئو سایت توسط شرکت سئو البرز انجام شده است

تماس با ما