خرید روغن گیاهی چوب

خرید روغن گیاهی چوب

استفاده از سرویس‌های چوبی و لوازم چوبی در منازل به شدت شایع است و طرفداران بسیار زیادی دارد. چوب خام به تنهایی شاید زیبایی چندانی نداشته باشد، ولی زمانی که پرداخته شده و به روغن چوب آغشته می‌شود، به شدت زیبا و منحصر به‌فرد می‌شود.

ما امروز در این مقاله می‌خواهیم انواع رنگ روغن گیاهی چوب را برای شما معرفی کنیم و بگوییم که برای خرید روغن گیاهی چوب به چه نکات و فاکتورهایی نهایت دقت را داشته باشید، همراه ما باشید.

روغن گیاهی چوب چیست؟

یکی از مواد پر مصرفی که برای رنگ‌آمیزی سرویس‌ها و لوازم چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع روغن گیاهی چوب است. در گذشته برای رنگ‌آمیزی چوب معمولا از سیلر و کیلر استفاده می‌شد، اما در حال حاضر روغن‌های گیاهی چوب جایگزین این مواد شده‌اند و ایرادات مواد صنعتی قبلی را ندارند و به صورت طبیعی هستند.

استفاده از انواع روغن گیاهی چوب موجب حفظ زیبایی‌های چوب و اصالت آن می‌شود و از آن‌جایی که یک ماده کاملا طبیعی است، هیچ گونه خلل و مشکلی برای بافت چوب ایجاد نکرده و حتی برای چوب مفید است. در ادامه کاربرد انواع روغن گیاهی چوب را برای شما شرح می‌دهیم.

پیشنهاد مشاهده: انواع رنگ چوب

راهنمای خرید روغن گیاهی چوب

یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای انواع روغن‌های گیاهی محصولات چوبی، استفاده از آن‌ها به عنوان پوشش نهایی برای رنگ آمیزی چوب است. از آن‌جایی که روغن گیاهی چوب به راحتی قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیتی برای رنگ‌آمیزی ایجاد نمی‌کند به شدت مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. در ادامه موارد مصرف انواع روغن گیاهی چوب را باهم بررسی خواهیم کرد.

موارد مصرف انواع روغن گیاهی چوب

۱. رنگ‌آمیزی ظروف چوبی

همه ما در منازل خود تعدادی ظروف چوبی شیک و زیبا اعم از کاسه‌های چوبی، سرویس ملاقه، کف‌گیر، قاشق و چنگال چوبی داریم که به شدت پرکاربرد نیز هستند. برای رنگ‌آمیزی این قبیل از ظروف همواره در مراحل پایانی از روغن گیاهی چوب استفاده می‌شود.

چنانچه تعدادی ظروف چوبی در خانه دارید که درخشانی و زیبایی قبل را ندارند، کافی است از روغن گیاهی چوب استفاده کرده و به کمک این روغن گیاهی مخصوص، زیبایی ظروف چوبی خود را بهبود دهید.

۲. رنگ‌آمیزی انواع پارکت و کفپوش

از دیگر کاربردهای مهم انواع روغن گیاهی چوب، استفاده در رنگ‌آمیزی پارکت‌ها و کفپوش‌ها است. کلیه‌ سازه های چوبی نیازمند پوششی مناسب هستندو به این منظور از یک لایه پوششی به روی پارکت و کفپوش‌های چوبی استفاده می شود.

۳. قابل استفاده برای رنگ‌آمیزی نمای خارجی ساختمان‌های چوبی

حتما بارها ساختمان‌‌هایی را دیده‌اید که دارای نمای چوبی هستند و از خود پرسیده اید؛ برای این‌که بافت این قبیل از چوب‌ها در مقابل بارندگی، رطوبت و سایر عوامل دیگر مورد آسیب قرار نگیرند، از چه نوع پوششی برای آنها استفاده می‌کنند؟ پس از رنگ‌آمیزی انواع روغن گیاهی چوب برای پوشش این چوب‌ها  استفاده می‌شود و این بناهای منحصر به‌فرد چوبی زیبایی خود را مدیون روغن‌های گیاهی مخصوص چوب هستند.

این روغن باعث ایجاد شدن لایه ضخیمی به روی چوب شده و مقاومت چوب را در برابر رطوبت، نور خورشید، بارش باران و سایر عوامل محیطی دیگر مصون نگه‌می‌دارد.

موارد مصرف انواع روغن گیاهی چوب

مطالب مرتبط: از رنگ گیاهی استفاده کنیم یا رنگ شیمیایی؟

مزایای استفاده از انواع روغن گیاهی چوب

۱. طبیعی و سالم بودن روغن گیاهی

همان‌طور که از اسم‌ این روغن‌ها مشخص است، کاملا طبیعی است و هیچ‌ گونه مواد شیمیایی در ترکیب آن‌ها مورد استفاده قرار نگرفته. زمانی که این روغن‌ها در رنگ‌آمیزی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچ گونه آسیب و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

۲. ضدآب بودن روغن گیاهی چوب

جالب است بدانید که انواع روغن گیاهی چوب به صورت ضدآب بوده و برای رنگ‌آمیزی سازه‌های چوبی، نماهای چوبی‌، آلاچیق‌های چوبی در محوطه باز، انواع ترمووود و سایر موارد کاربرد داشته و در برابر پوسیدگی بافت، از چوب محافظت می کند.

۳. قابلیت ترمیم کردن چوب

نکته بسیار مهمی که درباره انواع روغن گیاهی چوب وجود دارد، قابلیت ترمیم کردن بافت چوب‌هایی است که دچار مشکل شده‌اند. این روغن قابلیت ترمیم چوب‌های فرسوده و آسیب دیده را داشته و موجب بهبود کیفیت رنگ‌آمیزی چوب نیز می‌شوند.

۴. مقرون به صرفه بودن

از دیگر ویژگی‌ها و مهم‌ترین مزیت استفاده از انواع روغن گیاهی چوبی ارزان بودن آن است. روغن گیاهی چوبی کاملا قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و برای کار با آن نیاز نیست که متخصص بوده و به مسائل رنگ‌آمیزی چوب آشنایی داشته باشید.

۵. افزایش طول عمر چوب

استفاده از این قبیل رنگ‌ها و روغن گیاهی چوب موجب افزایش طول عمر چوب، افزایش مقاومت و دوام آن‌ها می‌شود و از این جهت به شدت مفید است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز
© کپی رایت 1402 ؛ تمامی حقوق وب سایت نزد درودگر محفوظ می‌باشد. | طراحی سایت و سئو سایت توسط شرکت سئو البرز انجام شده است

تماس با ما