رنگ گیاهی بخریم یا شیمیایی؟ کدام بهتر است؟

استفاده از رنگ در صنایع مختلف یکی از کاربردهای مهم برای انواع مختلف رنگ است. رنگ‌ها به طور معمول به دو دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم می‌شوند.

دسته بندی که در کاربرد صنایع چوبی نیز دیده می‌شود. اگر به دنبال خرید رنگ گیاهی چوب هستید، لازم است تا پیش از خرید از نکاتی راجع به انواع و اقسام این رنگ‌ها و مزیت آن نسبت به رنگ‌های شیمیایی آگاه شوید.

پس از آشنایی‌های لازم با انواع رنگ و کاربرد آن‌ها، نیاز است تا با قیاس منافع و معایب هر رنگ، انتخاب خود را انجام دهید و برای استفاده خود، رنگ مورد نظر را پیدا کنید تا بتوانید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید.

امید است تا پایان این مقاله بتوانید نوع رنگ خود را بین رنگ چوب گیاهی و شیمیایی پیدا کرده و به نتیجه دلخواه برسید.

خرید رنگ گیاهی چوب

برای خرید رنگ چوب گیاهی از طریق شماره تماس های زیر با فروشگاه درودگر در ارتباط باشید، برای مشاوره  و ثبت سفارش کارشناسان درودگر از این طریق در خدمت شما عزیران هستند.

شماره ثابت : ۰۲۶۳۴۷۰۳۰۷۰
همراه، واتساپ، تلگرام و روبیکا  : ۰۹۱۲۹۳۵۴۰۰۱
رنگ چوب های شیمیایی و گیاهی

رنگ چوب های گیاهی و شیمیایی

تفاوت رنگ گیاهی چوب با رنگ شیمیایی

رنگ چوب‌های گیاهی یا شیمیایی، تفاوت‌های بسیاری را دارند. این رنگ چوب‌ها کاربردهای متفاوتی را دارند و در برخی موارد نیز مشابه یکدیگر هستند. باید بدانید که بزرگ‌ترین تفاوت این رنگ‌ها در مواد اولیه‌ای است که از آن تولید می‌شوند.

رنگ چوب شیمیایی عموما از نفت و مواد شیمیایی تهیه می‌شود. این موضوع سبب آن می‌شود تا این رنگ‌ها بوی بسیار زیادی را داشته باشند که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

رنگ چوب‌های گیاهی عموما از روغن‌های گیاهی ساخته شده‌اند. این رنگ‌ها با استفاده از مواد اولیه گیاهی، آسیب کمتری را به محیط زیست می‌زنند.

همچنین بوی کمتری را دارند. بوی کمتر این رنگ‌ها موجب آن می‌شود تا افرادی که با رنگ سروکار دارند، مشکلات تنفسی کمتری را تجربه کنند. زیرا در هنگام استفاده از رنگ‌های شیمیایی، ریه‌ها آسیب بسیاری می‌بیند.

اگر این نکات برای شما مهم است باید بدانید که رنگ چوب گیاهی، این معایب را ندارد. البته این به معنای بی‌عیب بودن این رنگ‌ها نیست! در ادامه می‌توانید برخی از مزایا و معایب رنگ گیاهی را برای استفاده در محصولات چوبی بخوانید.

رنگ چوب گیاهی

رنگ چوب گیاهی

مزایای استفاده از رنگ چوب گیاهی

استفاده از رنگ گیاهی چوب مزایای بسیاری را نسب به رنگ‌های شیمیایی دارد. مزایایی که بزرگ‌ترین آن، عدم استفاده از مواد شیمیایی است که موجب می‌شود تا بوی شدید رنگ‌های شیمیایی را نداشته باشند.

این مزیت در این رنگ‌های چوب، باعث شده است تا افراد بسیاری به استفاده از رنگ‌ گیاهی برای رنگ کردن چوب‌های‌شان روی آورند. در ادامه می‌توانید برخی از مزایای دیگر رنگ‌ گیاهی چوب را بخوانید و با آن‌ها آشنا شوید؛

  1. ثبات رنگی بالا و بیشتر
  2. عدم داشتن بوی مواد شیمیایی و مشکلات ایجاد شده از آن به دلیل عدم استفاده از این مواد
  3. سلامتی و امنیت بیشتر برای رنگ‌کاران به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی
  4. کیفیت و استحکام بخشی بسیار خوب
  5. قابلیت ترکیب با انواع پودرهای معدنی
  6. جلوگیری از نفوذ حشرات
  7. پوشش‌دهی بسیار خوب
  8. داشتن طیف‌های زیاد و متنوع

    رنگ چوب گیاهی

    مزایا رنگ چوب گیاهی

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، به نظر می‌رسد استفاده از رنگ چوب گیاهی بهتر از رنگ چوب شیمیایی است اما باید به یاد داشته باشید که رنگ چوب شیمیایی قیمت ارزان‌تری را نسبت به رنگ گیاهی چوب دارد و همین امر سبب می‌شود بسیاری از افراد رنگ چوب شیمیایی را به رنگ چوب گیاهی ترجیح دهند. ضمنا در برخی از موارد نیز رنگ‌ گیاهی چوب جوابگو نیست و باید از رنگ‌های شیمیایی استفاده شود.

خلاصه نکات پایانی مقاله

استفاده از رنگ‌ها مقوله‌ای است که کمتر کسی با آن آشنایی ندارد. خصوصا اگر در زمینه‌های صنعتی فعالیت داشته باشید، به خوبی با این موضوع آشنایی دارید. رنگ کردن چوب یکی از کاربردهای رنگ‌های مختلف است که انواع مختلفی را دارد. همان‌طور که در بالا دیدید، استفاده از رنگ چوب، می‌تواند در دو نوع گیاهی یا شیمیایی آن باشد.

رنگ چوب گیاهی نسبت به رنگ چوب شیمیایی مزایایی را دارد که همین با استفاده از مزایا توانسته اخیرا در بازار جایگزین خوبی برای خود کسب کند. البته هنوز بسیاری از افراد مشغول در صنعت که درحال استفاده از رنگ چوب‌ها هستند، رنگ گیاهی چوب را به رسمیت نمی‌شناسند و آن را قبول ندارند. این افراد همچنان از رنگ‌های شیمیایی موجود در بازار استفاده می‌کنند و معایب آن‌ها را تحمل می‌کنند.

این نوع از رنگ چوب به خوبی توانسته است توانایی‌های خود را نشان دهد. اگر به دنبال آن هستید تا شما هم از این تفاوت آگاه شوید و بتوانید انتخاب مناسب‌تری را داشته باشید، با یکبار استفاده از رنگ چوب گیاهی، می‌توانید تفاوت را احساس کنید. حال نوبت آن است تا انتخاب خود را بین انواع رنگ چوب داشته باشید.

رنگ شیمیایی

رنگ چوب

رنگ گیاهی چوب چیست؟

رنگ چوب گیاهی برای پوشش دهی سازه های چوبی مناسب استفاده است و در رنگ بندی های مختلفی در بازار موجود است. برای پوشش دهی و حفاظت از چوب به کار می رود و دارای ساختاری کاملا ارگانیک و گیاهی است و همانند روغن های خام مشکلاتی را برای چوب ایجاد نمی کند.

علت انتخاب رنگ گیاهی چوب چیست؟

رنگ چوب گیاهی برای پوشش دهی سازه های چوبی محصولی کاملا مناسب  است. چون کاملا گیاهی است  هیچ گونه مواد آلی فراری ندارد، بنابراین نمی تواند خطری برای انسان و محیط زیست به همراه داشته باشد. این روغن طبق آخرین فناوری ها و علم بشر ساخته شده است و دارای استاندارد ها و گواهینامه های بهداشتی می باشد. این رنگ بر پایه آب است و هیچ گونه موادی سمی و سرطان زایی ندارد، بنابرین حتی برای اسباب بازی های کودکان و ظروف چوبی هم مناسب استفاده است.

کاربرد های رنگ گیاهی چوب را نام ببرید؟

ظروف چوبی، مجسمه های چوبی، میز و صندلی های چوبی، کابینت های چوبی، اسباب بازی های کودکان، دیوار پوش ها، کف پوش ها و پارکت ها، کمد ها و قفسه های چوبی، جواهرات رزینی، بازسازی چوب های مستهلک، نما های چوبی، آسترکاری رنگ، فیشینگ نهایی چوب و غیره.

رنگ گیاهی چوب چه مشخصاتی دارد؟

از رنگ های مدرن و با کیفیت امروزی هستند که بر پایه آب ساخته شده اند. چون مواد سمی و آلی فرار ندارند، دارای بوی تند و آزار دهنده ای نمی باشند، طیف های رنگی متنوعی دارند، دارای مقادیر زیادی صمغ های گیاهی هستند، بنابراین نیاز به اجرای سیلر بر روی چوب نیست، با پودر های معدنی هم چون امرا، اخرا و غیره ترکیب می شوند و به کمک آن ها امکان تغییر رنگ دارند، رنگ و بافت چوب را نمایان می کنند و از نفوذ حشرات و موریانه ها به درون چوب جلوگیری می کنند، استحکام بالایی به چوب می بخشند و پوشش یکدست و کاملی را بر روی چوب به وجود می آورند، چون ساختار طبیعی دارند، برای سلامتی انسان خطری به همراه نخواهند داشت، از مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت برخوردارند و در محیط های شرجی از پوسیدگی چوب جلوگیری می کنند.

۴ پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)
    © کپی رایت 1402 ؛ تمامی حقوق وب سایت نزد درودگر محفوظ می‌باشد. | طراحی سایت و سئو سایت توسط شرکت سئو البرز انجام شده است

    تماس با ما