این روزها کمتر خانه و جایی وجود دارد که در آن از انواع و اقسام چوب استفاده نشده باشد. انواع مختلفی که کاربردهای بسیاری دارند و به همین دلیل تنوع زیادی را نیز در خود دارند. روز به روز بر انواع مختلف این انواع چوب در دنیا و صنعت افزوده می‌شود.

یکی از انواع چوب موجود در بازار و در دنیای صنایع مختلف چوب ترمو است. چوبی که با نام ترمو وود در بازار شناخته می‌شود و کاربردهای بسیاری دارد. این چوب یکی از مرغوب‌ترین انواع چوب در دنیا است که کاربردهای بسیاری را نیز دارد. کاربردهایی که گاهی مختص این نوع چوب و گاهی دیگر در بین انواع چوب‌های مختلف مشترک است.

چیزی که ما قرار است ئر این مقاله به بحث و بررسی آن بپردازیم، رنگ ترمووود تیکوریلا است. چوب ترمو یا ترمو وود نیز مانند تمام انواع چوب‌های دیگر دارای رنگ‌های به خصوصی است. رنگ‌هایی که در برندهای مختلفی تولید می‌شوند و به استفاده می‌رسند.

اگر می‌خواهید تا از ترمو وود به عنوان چوب مصرفی خود استفاده کنید، رنگ ترمووود تیکوریلا می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد.

البته به یاد داشته باشید که چوب ترمو نیز مانند تمام چوب‌های دیگر موجود در بازار، رنگ‌های بسیاری را برای کاربرد خود دارد. از رنگ‌های بسیاری برای رنگ کردن آن‌ها می‌توان بهره برد و زیبایی را به آن بخشید. البته لازم است تا پیش از خرید نسبت به این رنگ‌ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

اطلاعاتی که می‌توانید با خواندن این مقاله، درباره یکی از این رنگ‌ها یعنی رنگ تیکوریلا به دست آورید.

ترمووود چیست؟

چوب ترمو یکی از انواع  چوب در دنیای صنایع است که این روزها بسیار محبوب است. این چوب که با استحکام و ماندگاری بالای خود معروف شده است، معمولا ساخت کشور فنلاند است. کشوری که یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های چوب دنیا است.

برای تولید چوب ترمو از گرما استفاده می‌شود و مواد شیمیایی دخالتی در تولید آن ندارند. درواقع یکی از چوب‌هایی است که بدون دخالت مواد شیمیایی تولید می‌شود. امروزه این چوب را به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع چوب خصوصا در صنایع ساختمانی می‌دانند.

مزایای این چوب سبب شده است تا بتوان از آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین چوب‌ها یاد کرد. در ادامه به رنگ کردن این چوب و استفاده از رنگ تیکوریلا برای محافظت از این چوب اشاره شده است. امید است با خواندن آن بتوانید رنگ خوبی را برای ترمو وود خود انتخاب کنید.

اهمیت رنگ کردن چوب ترمووود با رنگ تیکوریلا

یکی از مهم‌ترین عواملی که عمر انواع و اقسام چوب‌ها را افزایش می‌دهد، رنگ کردن آن‌ها است. این قاعده در مورد چوب ترمو نیز برقرار است. برای داشتن عمر بیشتر در ترمو وود نیز لازم است تا این چوب رنگ شود.

البته نوع رنگ استفاده شده نیز در آن اهمیت دارد. در ادامه به برخی از عوامل مهم دیگر که سبب می‌شوند تا رنگ کردن ترمو وود با رنگ نیکوریلا، از اهمیت برخوردار شود، سخن می‌گوییم.

  1. کاهش نیاز به نگهداری و مراقبت از چوب
  2. افزایش مقاومت در برابر فرسودگی
  3. زیبا شدن چوب و رسیدن به رنگ دلخواه
  4. جلوگیری از رنگ پریدگی چوب
  5. محافظت در برابر تابش نور خورشید
  6. طبیعی بودن رنگ‌های تیکوریلا
  7. امکان ترکیب کردن این رنگ
  8. قدمت و اصالت این برند
  9. پوشش دهی متراژ زیاد
  10. تنوغ بسیار زیاد در حدود ۸۰ نوع طیف رنگی
  11. تنوع بسیار برای انواع کاربردها
  12. داشتن گارانتی برای مدتی

انواع رنگ ترمووود

رنگ‌های به کار رفته برای چوب‌های ترمو، در دو دسته قرار می‌گیرند. رنگ‌هایی که براساس پایه و حلال خود دسته‌بندی می‌شوند و در کاربردهای متفاوتی به کار می‌روند. این دسته‌بندی عبارت‌اند از:

  1. رنگ ترمووود بر پایه آب
  2. رنگ ترمووود بر پایه روغن

یکی از رنگ‌های دسته دوم، یعنی رنگ‌های بر پایه روغن، رنگ ترمووود تیکوریلا است. این رنگ که برندی فنلاندی است، یکی از مرغوب‌ترین انواع این رنگ‌ها است. اگر به دنبال خرید رنگی بر پایه روغن برای چوب ترمو خود هستید، این گزینه می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. رنگی بسیار باکیفیت و مرغوب که جز بهترین برندهای دنیا است.

تیروکیلا برندی فنلاندی برای ترمو وود

برند فنلاندی تیکوریلا

تیکوریلا برندی است که همان‌طور که گفته شد، فنلاندی است. زاده کشوری که خود یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های چوب دنیا است. این کشور به دلیل سال‌های زیادی که در صنعت چوب فعالیت داشته است، آشنایی خوبی با دنیای چوب دارد.

همین موضوغ سبب شده است تا در دنیای رنگ چوب ترمو نیز، یک برند فنلاندی از قدرترین برندهای دنیا باشد. برندی با ۱۵۰ سال قدمت که برای انواع مختلفی از چوب، رنگ تولید می‌کند و رنگ ترمووود تیکوریلا تنها یکی از این موارد است.

خلاصه نکات پایانی مقاله

اگر با انواع چوب‌های دنیای صنعت آشنا باشید و باید به خوبی با ترمو وود آشنایی داشته باشید. چوبی با کاربرد بسیار که در این روزها جزئی از محبوب‌ترین چوب‌های دنیا محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد این چوب نیز مانند هر چوب دیگری، برای دوام بیشتر نیازمند آن است تا رنگ شود. برای رنگ آمیزی چوب ترمو، لازم است تا از رنگ‌های مخصوص این چوب استفاده شود.

رنگ ترمووود تیکوریلا یکی از برندهای موجود برای رنگ این چوب است. برندی فنلاندی و قدیمی که در این مقاله به طور مفصل درباره آن و مزایا و کاربردهایی که دارد، سخن گفتیم. امید است با خواندن این مقاله نکات لازم را برای انتخاب رنگ چوب و استفاده از آن به دست آورده باشید.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز
© کپی رایت 1402 ؛ تمامی حقوق وب سایت نزد درودگر محفوظ می‌باشد. | طراحی سایت و سئو سایت توسط شرکت سئو البرز انجام شده است

تماس با ما